Μάρκετινγκ και Στρατηγική Εκπαιδευτικών Οργανισμών
Μάρκετινγκ και Στρατηγική Εκπαιδευτικών Οργανισμών
Διδάσκων : Γιάννης Πολλάλης
Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή ΟΧΙ απλά γνώσεων, αλλά κυρίως κριτικής σκέψης στους φοιτητές και η ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων ώστε να κατανοούν καλύτερα τις πολύπλοκες και δυναμικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στο ευρύτερο και ειδικότερο περιβάλλον της αγοράς των υπηρεσιών εκπαίδευσης, να αντιλαμβάνονται τις πιθανές επιπτώσεις τους στη διοίκηση των μονάδων Εκπαίδευσης, και να χρησιμοποιούν εργαλεία & μεθόδους της Στρατηγικής Διοίκησης & Μάρκετινγκ για αντιμετώπισή τους. Το μάθημα στηρίζεται στην άμεση συμμετοχή των φοιτητών και κατά την διάρκεια του μαθήματος θα αναλυθούν/αναπτυχθούν Case Studies πραγματικών περιπτώσεων Ελληνικών & Διεθνών εταιριών. Σκοπός των παραπάνω είναι, αφενός η σύνδεση (και συνεπώς εμπέδωση) της θεωρητικής μάθησης της Στρατηγικής & του Marketing με το πραγματικό ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον, και αφετέρου, η ανάπτυξη των αναλυτικών, συνθετικών και κριτικών ικανοτήτων των φοιτητών. Διδασκόμενες ενότητες:
ü 1α.Τάσεις της στρατηγική marketing στην αντιμετώπιση των αναγκών της νέας οικονομίας
ü 1β. Marketing Υπηρεσιών και οι οργανισμοί Εκπαίδευσης
ü 2α. Συμπεριφορά του καταναλωτή υπηρεσιών εκπαίδευσης
ü 2β. Τμηματοποίηση Αγοράς, Τοποθέτηση, Στοχοθεσία Αγορών, Στρατηγικές ΜΚΤ & Στρατηγικές Ανάπτυξης Πωλήσεων
ü 3α. Σημασία της ποιότητας υπηρεσιών στο Marketing & Η Εμπειρία του Πελάτη και οι Στιγμές Αλήθειας: Πελατοκεντρική Προσέγγιση στο χώρο της Εκπαίδευσης
ü 3β. Στρατηγικές Ανάπτυξης Πωλήσεων & ο Ρόλος της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στις Πωλήσεις
ü 3γ. Μείγμα Marketing, Οι υπηρεσίες σαν Προϊόν, Κύκλος Ζωής του Προϊόντος, Αντιληπτική Χαρτογράφηση Προτιμήσεων Πελατών Εκπαίδευσης
ü 4. Μείγμα Marketing, Τιμολογιακή Πολιτική, Προώθηση των υπηρεσιών. Ο ρόλος της κοινωνικής διαφήμισης, Τιμολόγηση Υπηρεσιών & Φαρμάκων
ü 5. Digital Transformation & ΑΙ στον Κλάδο Εκπαίδευσης: Πώς ενημερώνουμε τους μαθητές-πελάτες και πώς βρίσκουμε νέους πελάτες, Νέοι τρόποι επικοινωνίας & Διαφήμισης μέσω κοινωνικών δικτύων και εφαρμογές Internet of Things (IoT).
ü 6. Εισαγωγή στο Στρατηγικό Μάνατζμεντ: Έννοιες, Ορισμοί, Μοντέλα
ü 7. Στρατηγικές Λήψης Αποφάσεων
ü 8. Η φύση του Στρατηγικού Μάνατζμεντ & του Στρατηγικού Σχεδιασμού
ü 9. Στρατηγική Αλλαγή & Διαχείριση Αλλαγών
ü 10. Ανάλυση του εσωτερικού και του ευρύτερου εξωτερικού περιβάλλοντος